Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>TJ=Педагогічний вісник<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 321
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Гаряча С. А. 
Проведення року гуманної педагогіки на Черкащині / С. А. Гаряча // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 2-3. - укp.

Висвітлено організаційно-методичні засади проведення в області Року Гуманної Педагогіки, розроблені Черкаським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників. Розроблено відповідну програму (проведення майстер-класів, семінарів-практикумів, обласних педагогічних читань, семінарів-тренінгів та ін.), запропоновано низку заходів та теми занять зі слухачами курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Зроблено висновок, що проведення Року Гуманної Педагогіки підтвердило наявність на Черкащині багатьох освітян, які є творчими, креативним особистостями, що впроваджують ідеї та принципи гуманної педагогіки. Разом з тим, в області існує велика кількість викладачів, які утверджують авторитарний стиль спілкування.

Представлены организационно-методические принципы проведения в области Года Гуманной Педагогики, разработанные Черкасским областным институтом последипломного образования педагогических работников. Разработана соответствующая программа (проведение мастер-классов, семинаров-практикумов, областных педагогических чтений, семинаров-тренингов и др.), предложены мероприятия и темы занятий со слушателями курсов повышения квалификации педагогических работников. Сделан вывод, что проведение Года Гуманной Педагогики подтвердило наличие на Черкащине педагогов, которые являются творческими, креативными личностями и внедряют идеи и принципы гуманной педагогики. Вместе с тем, в области существует большое количество преподавателей, которые утверждают авторитарный стиль общения.

Organizational-methodical principles of lead through in area of Year of Humane Pedagogics are presented, developed the Cherkassy regional institute of education of pedagogical workers. The proper program (lead through of master classes, practical seminars-works, regional pedagogical reading, seminars-trainings and other) is presented; measures and themes of reading are offered with the listeners of courses of in-plant training pedagogical workers. Organizational-methodical principles of lead through in area of Year of Humane Pedagogics are presented, developed the Cherkassy regional institute of education of pedagogical workers. The proper program (lead through of master classes, practical seminars-works, regional pedagogical reading, seminars-trainings and other) is presented; measures and themes of reading are offered with the listeners of courses of in-plant training pedagogical workers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4Укр-4Чек)783

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Крутенко О. В. 
Заповіти О. А. Захаренка – педагогіка майбутнього! / О. В. Крутенко // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 4-5. - укp.

Висвітлено програму проведення Четвертих Різдвяних зустрічей “Заповіти О. А. Захаренка – педагогіка майбутнього”, які відбулися в Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників і були присвячені 75-й річниці з дня народження видатного науковця і педагога. Акцентовано увагу на сторінках життя та творчості народного вчителя, який створив авторську педагогічну систему і втіливїї у Сахновській школі Корсунь-Шевченківського району Черкаської області. Наведено стислий зміст виступів науковців, педагогів, представників Головного управління освіти обласної державної адміністрації стосовно ролі О. Захаренка у розвитку освіти Черкащини і України.Презентовано довготривалий проект під назвою “Рушник пам’яті О. Захаренка”, що мав за мету збереження ідей видатного педагога. Обговорено перспективи діяльності Асоціації імені О. Захаренка, яку створено 2011 р. для координації подальшої роботи з популяризації його ідей, налагодження більш тісної співпраці між державними та громадськими інституціями у питаннях розвитку освіти, обміну інформацією про нові технології, моделі й теорії управління школою та організації навчально-виховної роботи.

Освещена программа проведения Четвертых Рождественских встреч “Заветы А. А. Захаренко – педагогика будущего”, которые состоялись вЧеркасском областном институте последипломного образования педагогических работников и были посвящены 75-й годовщине со дня рождения выдающегося научного работника и педагога. Акцентировано внимание на страницах жизни и творчества народного учителя, который создал авторскую педагогическую систему и воплотил ее в Сахновской школе Корсунь-Шевченковского района Черкасской области. Представлено краткое содержание выступлений научных работников, педагогов, представителей Главного управления образования областной государственной администрации, относительно роли А. Захаренко в развитии образования Черкащины и Украины. Презентован долговременный проект под названием “Рушник пам’яті О. Захаренка”, который имел своей целью сохранение идей выдающегося педагога. Обсуждены перспективы деятельности Ассоциации им. А. Захаренко, созданной в 2011 г. для координации последующей работы. Отмечено, что работы эти содержат материалы по популяризации его идей, налаживания более тесного сотрудничества государственных и общественных институций в вопросах развития образования, обмена информацией о новых технологиях, моделях и теориях управления школой и организацией учебно-воспитательной работы.

The program of lead through of the Fourth Christmas meetings of “Testament A. Zakharenko is reflected is pedagogics of the future”, which took place in the Cherkasskom regional institute of postgraduate education of pedagogical workers and were devoted a 75-th anniversary from the day of birth of prominent research worker and teacher. Attention is accented on the pages of life and creation of folk teacher which created the author pedagogical system and incarnated it in Sakhnovskiy to school of the Korsun-Shevchenko district. The compressed maintenance of appearances of research workers, teachers, representatives of Main administration of formation of regional state administration is presented, in relation to the role of A. Zakharenko for development of formation of Cherkaschiny and Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-д Захаренко О.А.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ткаченко З. Ю. 
Невичерпне джерело мудрості / З. Ю. Ткаченко // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 6-8. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Надано інформацію директора державного педагогічно-меморіального музею В. О. Сухомлинського про історію створення, діяльність та експозиції музею. Окрему увагу сконцентровано на творчій спадщині видатного педагога і створенні архіву його творів. Описано авторську “Школу радості” В. Сухомлинського, систему підготовки батьків до виховання дитини в сім’ї, що включала в себе план і програму педагогічноїосвіти батьків на весь період навчання дітей у школі. Особливу увагу сконцентровано на планах роботи Павлиської середньої школи, що орієнтують на цілеспрямовану роботу кожного вчителя та творчу колективну співпрацю, а також на книзі записів аналізу відвіданих уроків, діяльності педагогічної ради школи, протоколах психологічних семінарів та архівних матеріалах.

Представлена информация директора государственного педагогически-мемориального музея В. О. Сухомлинского об истории создания, деятельности и экспозициях музея. Отдельное внимание сконцентрировано на творческом наследии выдающегося педагога и создании архива его сочинений. Описана авторская “Школа радости” В. Сухомлинского, система подготовки родителей к воспитанию ребенка в семье, которая включала в себя план и программу педагогического образования родителей на весь период обучения детей в школе. Особенное внимание сконцентрировано на планах работы Павлышской средней школы, которые ориентируют на целеустремленную работу каждого учителя и творческое коллективное сотрудничество, а также на книге записей анализа посещенных уроков, деятельности педагогического совета школы, протоколах психологических семинаров и архивных материалах.

Information of director of state pedagogical memorial museum V. O. Sukhomlinskiy is presented about history of creation, activity and displays of museum. Separate attention is concentrated on the creative legacy of prominent teacher and creation of archive of his making. Author “School of gladness” of V. Sukhomlinskiogo is described, system of preparation of parents to education of child in the family which plugged in itself a plan and program of pedagogical education of parents on all period of teaching of children at school. he special attention is concentrated on the plans of work of Pavlyshskoy of middle school which contains 18 sections and addition, orienting every teacher and creative collective collaboration on ypurposeful work, book of records of analysis of the visited lessons, activity of pedagogical advice of school, protocols of psychological seminars and archived materials.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-214 л611

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кузьменко Л. В. 
Гуманістичні ідеї В. О. Сухомлинського і формування у старшокласників свідомого ставлення до своїх прав і обов’язків у відкритому суспі / Л. В. Кузьменко // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 9-11. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Окреслено роль гуманістичних ідей В. Сухомлинського у формуванні у старшокласників свідомого ставлення до своїх прав і обов’язків у відкритому суспільстві. За К. Поппером з’ясовано тлумачення поняття “відкрите суспільство” та зіставлене із поняттями “громадянське суспільство”, “відкрите громадянське суспільство”. Розглянуто педагогічну спадщину В. Сухомлинського з точки зору морально-правового виховання учнів, усвідомлення ними єдності своїх прав і обов’язків, виховання культури людських бажань. Зроблено висновок, що гуманістичні ідеї видатного педагога, сформульовані ним у минулому сторіччі, не втратили своєї актуальності і для сучасної української педагогіки, оскільки мають позачасовий характер і стануть у нагоді багатьом поколінням вітчизняних освітян.

Определена роль гуманистических идей В. Сухомлинского в формировании у старшеклассников сознательного отношения к своим правам и обязанностям в открытом обществе. С помощью идей К. Поппера выяснено толкование понятия “открытое общество” и сопоставлено с понятиями “гражданское общество”, “открытое гражданское общество”. Рассмотрено педагогическое наследие В. Сухомлинского с точки зрения морально-правового воспитания учеников, осознания ими единства своих прав и обязанностей, воспитания культуры человеческих желаний. Сделан вывод, что гуманистические идеи выдающегося педагога, сформулированные им в прошлом столетии, не утратили своей актуальности и для современной украинской педагогики, поскольку имеют вневременный характер и пригодятся многим поколениям отечественных педагогов.

The role of humanism ideas of V. Sukhomlinskiy is certain for forming for the senior pupils of conscious attitude toward the rights and duties in the opened society. By ideas K. Poppera is found out interpretation of concept “The opened society” and it is confronted with concepts “Civil society”, “opened civil society”. The pedagogical legacy of V. Sukhomlinskiy is considered from point of moral'no-legal education of students, awarenesses by them unities of the rights and duties, educations of culture of human desires. A conclusion is done, that the humanism ideas of prominent teacher, formulated them in a past century, did not lose the actuality and for modern Ukrainian pedagogics, as have timeless character and will become authority for many generations of domestic teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-214 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Чепурна Н. М. 
Гуманне мислення – основа педагогіки майбутнього / Н. М. Чепурна // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 12-14. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

За допомогою ідей видатних мислителів і педагогів минулого та сучасності (Яна Амоса Коменського, Г. Сковороди, Адольфа Дістервега, К. Ушинського, О. Захаренка, В. Сухомлинського та Ш. Амонашвілі) обгрунтовано гуманістичний смисл педагогічної діяльності, її переорієнтацію на гуманне педагогічне мислення. Наголошено, що тільки на засадах гуманної педагогіки можна сформувати людину майбутнього гуманного суспільства. Головне – це необхідність здійснення педагогічного впливу гуманістичного, а не авторитарного характеру. З’ясовано, що гуманно-педагогічне мислення грунтується на духовно-моральних цінностях православ’я, світової філософії, психології та педагогіки.

С помощью идей выдающихся мыслителей и педагогов прошлого и современности (Яна Амоса Коменского, Г. Сковороды, Адольфа Дистервега, К. Ушинского, А. Захаренко, В. Сухомлинского, Ш. Амонашвили) обоснован гуманистический смысл педагогической деятельности, ее переориентация на гуманное педагогическое мышление. Отмечено, что только на принципах гуманной педагогики можно сформировать человека будущего гуманного общества. Главное – это необходимость осуществления педагогического влияния гуманистического, а не авторитарного характера. Выяснено, что гуманное педагогическое мышление основывается на духовно-моральных ценностях православия, мировой философии, психологии и педагогики.

By the ideas of prominent thinkers and teachers of the pas and contemporaneity (Jan Amos Komenskiy, Adolf Distervega, K. Ushinskiy, A. Zakharenko, V. Sukhomlinskiy, Sh. Amonashvili) humanism sense of pedagogical activity, its reorientation, is grounded on humane pedagogical thought. It is marked, what only on principles of humane pedagogics it is possible to form the man of future humane society. Mainly is the necessity of realization of pedagogical influence of humanism, but not authoritarian character. It is found out that humane pedagogical thought is based on the spiritual-moral values of orthodoxy, world philosophy, psychology and pedagogics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю + Ч311.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Волошенко О. В. 
Духовний розвиток особистості: ідеї О. А. Захаренка, В. О. Сухомлинський і сучасність… / О. В. Волошенко, В. И. Хрипун // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 15-16. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто духовний розвиток особистості в авторських навчально-виховних системах О. А. Захаренка та В. О. Сухомлинського, який базується на реалізації гуманістичних засад у педагогічному процесі школи. Акцентовано, що система морального виховання, запроваджена видатними педагогами, дозволяла формувати відповідальне ставлення дітей як до себе, так і до навколишнього світу. Наголошено, що фундаментом гуманної педагогіки є розвиток почуття власної гідності учня, самоповаги, формування відповідального ставлення до себе і навколишнього світу. З’ясовано, що педагогічна діяльність О. А. Захаренка та В. О. Сухомлинського, їх педагогічні праці, створені ними авторські навчально-виховні системи пронизані ідеями гуманізації та спрямовані на розвиток і утвердження найкращих людських якостей учнів і вчителів.

Рассмотрено духовное развитие личности в авторских учебно-воспитательных системах А. А. Захаренко и В. А. Сухомлинского, которое базируется на реализации гуманистических принципов в педагогическом процессе школы. Акцентировано, что система морального воспитания, которая внедрена выдающимися педагогами, позволяла формировать ответственное отношение детей как к себе, так и к окружающему миру. Отмечено, что фундаментом гуманной педагогики является развитие чувства собственного достоинства ученика, самоуважения, формирования ответственного отношения к себе и окружающему миру. Выяснено, что педагогическая деятельность А. А. Захаренко и В. А. Сухомлинского, их педагогические труды, созданные ими авторские учебно-воспитательные системы пронизаны идеями гуманизации и направлены на развитие и утверждение наилучших человеческих качеств учеников и учителей.

Spiritual development of personality is considered in the author educational systems of A. Zakharenko and V. Sukhomlinskiy, which is based on realization of humanism principles in the pedagogical process of school. It is accented, that the system of moral education, which is inculcated prominent teachers, allowed forming the responsible relation of children both to it self and to the outward things. It is marked that foundation of humane pedagogics is development of self-respect student, self-esteemsforming of responsible relation to itself and outward things. It is found out that pedagogical activity of A. Zakharenko and V. Sukhomlinskiy, their pedagogical labours, created by them the author educational systems are pierced the ideas of humanizing and directed on development and claim of the best human qualities of students and teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.35 + Ч33(4Укр)6-8 Захаренко О.А. + Ч33(4Укр)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мукомел С. А. 
Духовні цінності як запорука успішної професійної діяльності / С. А. Мукомел // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 17-19. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

За допомогою аналізу наукової літератури та педагогічної спадщини О. Захаренка розглянуто питання виховання духовних цінностей та ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців служби цивільного захисту МНС України. Видылено групи особистісних чинників, які відіграють важливу роль у процесі становлення духовних цінностей курсантів (орієнтація на освіту як найважливішу складову професійної самореалізації, орієнтація на бізнесову діяльність та відсутність будь-якої орієнтації). Узагальнено, що результати досліджень дозволяють проводити профілактику та корекцію необгрунтованих професійних розчарувань та більш оптимально здійснювати процес формування духовних цінностей майбутніх фахівців служби цивільного захисту МНС України.

С помощью анализа научной литературы и педагогического наследия А. Захаренко рассмотрен вопрос воспитания духовных ценностей и ценностных ориентаций будущих специалистов службы гражданской защиты МЧС Украины. Выделены группы личностных факторов, которые играют важную роль в процессе становления духовных ценностей курсантов (ориентация на образование как важнейшую составляющую профессиональной самореализации, ориентация на бизнес-деятельность и отсутствие любой ориентации). Обобщено, что результаты исследований позволяют проводить профилактику и коррекцию необоснованных профессиональных разочарований и более оптимально осуществлять процесс формирования духовных ценностей будущих специалистов службы гражданской защиты МЧС Украины.

By the analysis of scientific literature and pedagogical inheritance of A. Zakharenko the question of education of spiritual values and valued orientations of future specialists of service of civil defense Ministry of emergency measures of Ukraine is found out. The groups of personality factors which play an important role in the making of spiritual values of students are selected (orientation on education as major constituent of professional self-realization, orientation on business activity and absence of any orientation). Generalized, that the got results of the conducted researches allow conducting a prophylaxis and correction of groundless professional disappointments and it is more optimum to carry out the process of forming of spiritual values of future specialists of service of civil defense Ministry of emergency measures of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-8 Захаренко О.А. + Ц9-331 р(4Укр)3:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Завгородня Т. К. 
Проблеми виховання особистості у колективі / Т. К. Завгородня // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 20-22. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено компаративний аналіз педагогічних поглядів В. О. Сухомлинського і О. А. Захаренка на виховання особистості в колективі. Акцентовано на синхронності ідей О. Захаренка з позицією В. О. Сухомлинського стосовно головних ознак виховного колективу та шляхів його створення, що спостерігається вже у самому підході до визначення поняття “колектив”. Висвітлено заходи, проведені у Сахновській школі Корсунь-Шевченківського району Черкаської області, у якій працював О. Захаренко. Підкреслено, що в авторській школі О. Захаренка знайшли розвиток теоретичні проблеми ролі колективу у розвитку особистості взагалі та у формуванні її моральних якостей зокрема. Серед основних ознак виховного колективу В. Сухомлинського та О. Захаренка віднайдено наступність щодо традиційних ознак і новий, гуманістичний підхід до їх визначення.

Осуществлен компаративный анализ педагогических взглядов В. А. Сухомлинского и А. А. Захаренко относительно воспитания личности в коллективе. Акцентировано на синхронности идей А. Захаренко с позицией В. А. Сухомлинского относительно главных признаков воспитывающего коллектива и путей его создания, которое наблюдается уже в самом подходе к определению понятия “коллектив”. Освещены мероприятия, проведенные в Сахновский школе Корсунь-Шевченковского района Черкасской области, в которой преподавал А. Захаренко. Подчеркнуто, что в авторской школе А. Захаренко нашли развитие теоретические проблемы роли коллектива в развитии личности вообще и в формировании ее моральных качеств в частности. Среди основных признаков воспитывающего коллектива В. Сухомлинского и А. Захаренко выделены преемственность относительно традиционных признаков и новый, гуманистический подход к их определению.

The comparative analysis of pedagogical looks of V. Sukhomlinskiy and A. Zakharenko is carried out in relation to education of personality in a collective. It is accented on synchronisms of ideas of A. Zakharenko with position of V. Sukhomlinskiy in relation to the main signs of educative collective and ways of his creation which is observed already in going near determination of concept “collective”. Measures, conducted in Sakhnovskiy to school of the Korsun-Shevchenko district of the Cherkassy area in which taught, are reflected. Underline, that at author school A. Zakharenko found development theoretical problems of role of collective for development of personality in general and forming of its moral qualities in particular. Among the basic signs of educative collective of V. Sukhomlinskiy and A. Zakharenko the following is found in relation to traditional signs and new, humanism fitting for their to determination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.314 + Ч33(4Укр)6-8 Захаренко О.А. + Ч33(4Укр)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ніколаєску І. О. 
Аксіологічні ідеї у педагогічній спадщині О. А. Захаренка / І. О. Ніколаєску // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 23-25. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено аксіологічні ідеї у педагогічному доробку О. А. Захаренка. Обговорено гуманістичну концепцію О. Захаренка, у центрі якої - любов до дитини, турбота про неї всього педагогічного колективу та утвердження загальнолюдських цінностей. Підкреслено важливість впливу сім’ї та сімейного середовища на формування духовних цінностей дитини, які протягом усього соціально-психологічного розвитку дитини залишаються одним із визначальних факторів її становлення. Зроблено висновок, що О. Захаренко створив виховну систему, яка передбачала гуманізацію, формування духовного світу особистості, усунення наявних у сучасному суспільстві деформованих аморальних впливів на виховання дітей і молоді.

Отражены аксиологические идеи в педагогических наработках А. А. Захаренко. Обсуждена гуманистическая концепция А. Захаренко, в центре которой - любовь к ребенку, беспокойство о нем всего педагогического коллектива и утверждение общечеловеческих ценностей. Подчеркнута важность влияния семьи и семейной среды на формирование духовных ценностей ребенка, которые в течение всего социально-психологического развития ребенка остаются одним из определяющих факторов его становления. Сделан вывод, что А. Захаренко создал воспитательную систему, которая предусматривала гуманизацию, формирование духовного мира личности, устранение имеющихся в современном обществе деформированных аморальных влияний на воспитание детей и молодежи.

Axiological ideas are reflected in pedagogical work of A. Zakharenko. Humanism conception is discussed A. Zakharenko, in a center which love was to the child, anxiety about him of all pedagogical collective and claim of common to all mankind values. Importance of influence of family and domestic environment is underline on forming of spiritual values of child, which during all soc³al'no-psikhologicheskogo development of child remain one of determinatives of his becoming. A conclusion is done, that A. Zakharenko created an educate system, which foresaw humanizing, forming of the spiritual world of personality, removal of present, in modern society of the deformed amoral influences on education of children and young people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-8 Захаренко О.А. + Ч421.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Командіренко В. М. 
Гуманна педагогіка – основа сучасної системи освіти / В. М. Командіренко // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 26-27. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На підставі ідей Ш. Амонашвілі висвітлено досвід Чорнобаївської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів № 1 Черкаської області щодо впровадження ідей гуманно-особистісного підходу до навчання та виховання учнів. Описано особистісно-орієнтований урок як витвір мистецтва гуманної педагогіки, цінний перспективний досвід педагогічної науки, який дає простір для творчості вчителя та учня. Розглянуто взаємодію умов особистісно-орієнтованого уроку та використання прийомів психолого-педагогічної підтримки діяльності учнів учителями Чорнобаївської школи.

Используя идеи Ш. Амонашвили, отражен опыт Чернобаевской общеобразовательной школы I-III степеней № 1 Черкасской области относительно внедрения идей гуманно-личностного подхода к учебе и воспитанию учеников. Описан личностно ориентированный урок как произведение искусства гуманной педагогики, ценный перспективный опыт педагогической науки, который дает пространство для творчества учителя и ученика. Рассмотрено взаимодействие условий личностно-ориентированного урока и использование приемов психолого-педагогической поддержки деятельности учеников учителями Чернобаевской школы.

Using the ideas of Sh. Amonashvili, experience of Chernobaev of general school of I-III of degrees is reflected № 1 Cherkassy area in relation to introduction of ideas of the humane-personality going near studies and education of students. The personality oriented lesson as work of art of humane pedagogic, valuable perspective experience of pedagogical science, which gives space for creation of teacher and student, is described. Co-operation of terms of the personality-oriented lesson and use of receptions of pedagogical support of activity of students is considered by the teachers of Chernobaev’s school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4Укр-4Чек)714 + Ч421.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Терезюк О. Т. 
Той, хто несе світло духовності й мудрості / О. Т. Терезюк // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 28-30. - укp.

З позицій гуманної педагогіки та ідей Ш. Амонашвілі акцентовано увагу на індивідуальних та моральних якостях вчителя початкових класів,визначено головні риси характеру вчителя – доброта, щирість, відданість.

С позиций гуманной педагогики и идей Ш. Амонашвили акцентировано внимание на индивидуальных и моральных качествах учителя начальных классов, определены главные качества характера учителя – доброта, искренность, преданность.

From positions of humane pedagogics and ideas of Sh. Amonashvili attention on individual and moral qualities of teacher of initial classes is accented, main qualities of character of teacher – kindness, sincerity, devotion are certain.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Михайлик Л. В. 
Коли скрипка настроєна / Л. В. Михайлик // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 30-31. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

За допомогою аналізу праць В. Сухомлинського описано ідеал справжньої людини, якій притаманні відданість рідній землі, рідному народові. Описано методику гуманістичного виховання В. Сухомлинського та гуманістичні принципи педагогіки, викладені в його книжці “Народження громадянина”.

На основе анализа трудов В. Сухомлинского описан идеал настоящего человека, которому присущи преданность родной земле и родному народу. Описана методика гуманного воспитания В. Сухомлинского и гуманистические принципы педагогики, изложенные в его книжке “Рождение гражданина”.

On the basis of analysis of labors of V. Sukhomlinskiy the ideal of the real man which inherent devotion to native land and native people is described. The method of humane education of V. Sukhomlinskiy and humanism principles of pedagogic is described, conserved in his book “Birth of citizen”.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч33(4Укр)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Святка Н. П. 
Роль сім’ї і школи у розвитку та вихованні дитини / Н. П. Святка // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 32-33. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено духовні джерела сімейної педагогіки, яка відіграє ключову роль у формуванні та розвитку дитячої особистості. З позицій провідних педагогів-гуманістів обгрунтовано роль сім’ї і школи у розвитку та вихованні дитини.

Исследованы духовные источники семейной педагогики, которая играет ключевую роль в формировании и развитии детской личности. С позиций ведущих педагогов-гуманистов обоснована роль семьи и школы в развитии и воспитании ребенка.

The spiritual sources of domestic pedagogic which plays a key role in forming and development of child’s personality are Investigational. From positions of leading teachers-humanists the role of family and school is grounded in development and education of child.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.0 + Ч421.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кононенко С. І. 
Родинно-шкільне виховання дитини / С. І. Кононенко // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 33-34. - укp.

Висвітлено досвід надання матеріальної, педагогічної та культурологічної допомоги сім’ям колективом Великоканівецького навчально-виховного комплексу Чорнобаївського району, проведений у ході громадських оглядів. Наведено мету та завдання виховання дитини в сім’ї і в школі як єдиного цілісного процесу.

Отражен опыт предоставления материальной, педагогической и культурологической помощи семьям коллективом Великоканивецкого учебно-воспитательного комплекса Чернобаевского района, проведенного в ходе общественных осмотров. Приведены цель и задачи воспитания ребенка в семье и в школе как единого целостного процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.51 + Ч491.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Дуб О. П. 
Дітям світла потрібні вчителі світла / О. П. Дуб // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 35-36. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Акцентовано увагу на гуманізації освіти, що належить до визначальних цінностей сучасного суспільного життя і є умовою та результатом якісної шкільної освіти ХХІ ст. Наголошено на появі нової педагогіки, яка має свій філософський погляд на людину і ставить перед собоюконкретну мету щодо виховання цієї людини. Окреслено мету навчання в сучасній школі – передати суму знань, якими учень у дорослому житті буде в змозі скористатися. Описано сучасний навчально-виховний процес, в якому руйнується духовна спільність учителя і учня, обговорено його проблеми. Підкреслено роль учителя в гуманній педагогіці, основу характеру якого складають три якості – доброта, щирість та відданість

Акцентировано внимание на гуманизации образования, которое принадлежит к определяющим ценностям современной общественной жизни и является условием и результатом качественного школьного образования ХХІ в. Отмечено появление новой педагогики, которая имеет свой философский взгляд на человека и ставит перед собой конкретную цель относительно воспитания этого человека. Очерчена цель обучения в современной школе – передать сумму знаний, которыми ученик сможет воспользоваться во взрослой жизни. Описан современный учебно-воспитательный процесс, в котором разрушается духовная общность учителя и ученика, обсуждены проблемы этого процесса. Подчеркнута роль учителя в гуманной педагогике, основу характера которого составляют три качества – доброта, искренность и преданность.

Attention is Accented on humanizing of education which belongs to the determining values of modern public life and is a condition and result of high-quality school education of XXI age. Appearance of new pedagogics which has the philosophical look to the man and puts before itself a concrete purpose in relation to education of this man is marked. A teaching purpose is outlined at modern school – to pass the sum of knowledge’s which a student will be able to take advantage of in grown man life. A modern education process in which spiritual community collapses between a teacher and student is described; the problems of this process are discussed. The role of teacher is underline in Humane Pedagogics, basis of character of which is made by three qualities – kindness, sincerity and devotion.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.21 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Харченко О. Г. 
Пізнати непізнане, побачити небачене / О. Г. Харченко // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 36-37. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

За допомогою педагогічних ідей В. О. Сухомлинського описано головні риси творчого вчителя – вихователя і організатора, талановитого спеціаліста, здатного побачити сферу обдарованості дитини, розвинути її здібності, навчити творчості в праці, навчанні, у створенні самого себе. Вказано на методи та засоби творчого розвитку особистості у школі.

С помощью педагогических идей В. Сухомлинского описаны главные черты творческого учителя – воспитателя и организатора, талантливого специалиста, способного увидеть сферу одаренности ребенка, развить его способности, научить творчеству в труде, учебе, в создании самого себя. Указаны методы и средства творческого развития личности в школе.

By the pedagogical ideas of V. Sukhomlinskogo the main lines of creative teacher are described – educator and organizer, talented specialist, able to see the sphere of gift of child, develop its capabilities, teach creation in labor, studies, in creation itself. It is indicated on methods and facilities of creative development of personality at school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6-214 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мигуш О. М. 
Хто виховує себе, той виховує інших / О. М. Мигуш // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 38-39. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

За допомогою системи виховання Ш. Амонашвілі окреслено важливі пріоритетні якості творчої особистості вчителя (прагнення до самореалізації, захоплення справою як покликанням, автентичність особистості, незалежність щодо суджень, впевненість у власних силах, індивідуальність і гнучкість, критичність і високий ступінь рефлексії, дитяча сприйнятливість і відкритість у ставленні до нового). Для того щоб допомогти дитині зробити перші кроки в творчості задля радісного, щасливого життя кожен учитель має плекати в собі риси креативної особистості, здатної відчувати радість, захоплення та щастя від творчої діяльності.

С помощью системы воспитания Ш. Амонашвили очерчены важные приоритетные качества творческой личности учителя (стремление к самореализации, увлечение делом как призванием, подлинность личности, независимость относительно суждений, уверенность в собственных силах, индивидуальность и гибкость, критичность и высокая степень рефлексии, детская восприимчивость и открытость по отношению к новому). Для того чтобы помочь ребенку предпринять первые шаги в творчестве ради радостной, счастливой жизни каждый учитель должен интегрировать в себе черты креативной личности, способной чувствовать радость, счастье от творческой деятельности.

By the system of education of Sh. Amonashvili important priority qualities of creative personality of teacher are outlined (aspiring to self-realization, infatuation for business as calling, authenticity of personality, independence in relation to judgments, confidence in own forces, individuality and flexibility, criticism and high degree of reflection, child’s receptivity and openness in attitude toward new). Underline, to help a child to undertake the first steps in creation for the sake of gladhappy life every teacher must integrate in itself the lines of creative personality, possible gladness, happiness from creative activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Куцевіл Л. Ю. 
Творити людину – велике щастя / Л. Ю. Куцевіл // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 39-40. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Увагу сконцентровано на головній меті гуманної педагогіки – вихованні шляхетної людини та на особистих якостях учителів початкових класів. Узагальнено, що тільки щиро люблячи своїх вихованців, гуманно ставлячись до них, педагог може успішно формувати їхнє моральне обличчя, зрощувати й утверджувати в них любов до людей.

Внимание сконцентрировано на главной цели гуманной педагогики – воспитании благородного человека и на личных качествах учителей начальных классов. Обобщено, что только искренне любя своих воспитанников, гуманно относясь к ним, педагог может успешно формировать их моральный облик, воспитывать и утверждать в них любовь к людям.

Attention is concentrated on the primary objective of humane pedagogic – education of noble man and on the personal qualities of teachers of initial classes. Generalized, what only sincerely loving the pupils, humanely behaving to them a teacher cansuccessfully form their moral look, educate and assert in them love to the people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Маслова Л. С. 
Натхнення черпаємо з природи / Л. С. Маслова // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 40-41. - укp.

Описано природу натхнення як основу творчої праці вчителя і шляхи його досягнення на шкільних заняттях з музичного та образотворчого мистецтва.

Описано вдохновение как основу творческого труда учителя и пути его достижения на школьных занятиях по музыкальному и изобразительномуискусству.

It’s considered Inspiration as basis of creative labour of teacher and way of his achievement is Described on school employments on musical and graphic arts.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Щ10 р(4Укр)3 + Щ31 р(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Вигінна Т. О. 
Від творчості вчителя – до творчості учня / Т. О. Вигінна // Пед. вісн.. - 2012. - № 1 (спец. вип.). - С. 41-42. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено досвід педагогічного колективу Ксаверівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Городищенської районної ради у справі виховання молодого покоління.

Отражен опыт педагогического коллектива Ксаверивской общеобразовательной школы I-II степеней Городищенского районного совета по делу воспитания молодого поколения.

It’s considered experience of pedagogical collective of Ksaverivskoy of general school of I-II of degrees of Gorodischenskogo of district soviet is Reflected in matters of education of the young generation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4Укр-4Чек)714 + Ч421.35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського